Wat is een funnel?
De funnels vliegen je om de oren de laatste tijd.
Maar wat is nu eigenlijk een funnel en wat kun je ermee bereiken?
Een funnel is eigenlijk niets anders dan leads/ prospects / potentiële klanten door een trechter van e-mailtjes te laten gaan met als doel om een aankoop te genereren.
Je kan door een funnel dus een eigen klantenbestand opbouwen.
Leads worden klanten en dat levert natuurlijk die gewenste omzet op!
Maar hoe maak je nou een goede funnel?
Er zijn heel veel soorten funnels, die je kan inzetten voor je bedrijf.
Daarom is het heel belangrijk dat je eerst een duidelijke strategie maakt en je doelen duidelijk voor ogen hebt.
Maak eerst de keus, ga ik voor koude leads of warme leads.
Wat zijn koude leads?
Dat zijn mensen die jou nog niet kennen, maar door bijvoorbeeld een social media advertentie bij jou binnenkomen.
Warme leads, zijn mensen die jou al kennen.
Waarom dan een warme leads funnel, deze mensen kennen mij en mijn bedrijf toch al?
Ik hoor het je denken…
Het kan natuurlijk zijn dat je een nieuw aanbod de wereld in wil slingeren, dan is het fijn om een direct sales te doen aan je warme leads. Deze mensen kennen jou al, hebben al vertrouwen in wat je doet en wat je kan, waardoor een aankoop gemakkelijker gaat.
Als je funnels wil gaan maken is het verstandig om met een e-mail marketing systeem aan de gang te gaan.
Dit is online software, waar je alle automatisch funnels kan gaan zetten en de emailadressen van je leads kan verzamelen.
Ik gebruik hiervoor MailBlue. Het is een onderdeel van Active Campaign en het is Nederlandstalige, wat ik gewoon erg prettig vind werken.
Heb je kriebels gekregen en wil jij ook aan de slag?
Vraag nu een gratis 14 dagen proefaccount aan bij ailBlue.
Heb je hulp nodig? Geen enkel probleem, ik help je graag met het opzetten van een eenvoudige winstgevende funnel.
Stuur me even een mailtje voor meer informatie: info@ctrlva.nl
Succes en veel plezier met je extra omzet
Liefs Lavinia